Provlopp

Dagens provlopp med Engsättra!!


Provade boots bak idag eftersom hon var på sig på hovarna sist...
När jag satte på dom stod hon och lyfte bakbenen och var irriterad. Även i värmningen såg hon inge bra ut utan sprang och lyfte benen konstigt. Johan tyckte vi skulle ta av dom men sen kom vi överens om att köra med dom på.
Strax före loppet körde han på med henne igen i en provstart å nu såg hon mycket bättre ut!

När starten gick var hon nästan på väg till ledning, men när dom andra kom för nära så hoppa hon och studsa och jag såg hennes rosa öron åka rätt upp i luften =)
Men sen skärpte hon sig och drog efter gänget som öppna första 500 efter långsamma 1,59. Första tusen 1,53.
Hon tog sig förbi en häst på upploppet och slutade 4:a en sekund efter dom tre första som i stort sett var jämsides i mål.
Tiden för henne blev 47,2! Sista tusen gick efter 1,40....!
Snart dänger hon Frilla...


Så jag är skitnöjd!
Johan körde henne bra!

Kalle var med idag och tog lite roliga bilder och så =) Så bilder kommer det massa en annan dag när han fixat klart dom!


Men några bilder fick jag till själv...




Älskar min Engsättra Rick!!

Kommentarer
Postat av: Britt

Vad menar du med att hästen studsar? Förstod att hon galopperade, men vet inte vad du menar med studsa.

2012-04-12 @ 09:55:38
Postat av: marika

Vad kul att hon är så duktig :-) Kram

2012-04-12 @ 12:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0