Banjobb/provlopp

Idag har vi varit på banan med treåringarna...

Engsättra ska starta (i riktigt lopp) på söndag, så henne strök jag i provloppet och så fick Johan köra ett lugnt 1640 meters jobb istället... Hon såg riktigt fin ut!

Serena gick provlopp 1,40! Två hästar i det tempot så Johan körde i spets och låg där hela loppet. Serena kom in på 1,35 så det blev två veckors avtängning för Johans del! Fortkörning!
Serena funkade väldigt bra idag!

Nöjd med hästarna idag.....


Engsättra


Serena


Montéprovlopp



Jag kan stå i timmar och mysa med Engsättra <3

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja gör gärna det!! :D Ta med om det är någon speciell utrustning/repgrimma/träns du har och hur du beter dig om det kommer möte med bil eller något annat en oerfaren virrig "tvåhästryttare" bör tänka på.. Måste ju träna mig nu eftersom jag inte kan lämna den lilla själv..

2012-04-18 @ 23:10:55
URL: http://skrutta.blogg.se/
Postat av: Marika

Kul att hästarna går bra :-)

Tråkigt med avstängningen, men ser han när han kör hur fort det går? Kul att hon ledde iaf :-) Ska bli spännande på söndag :-)

2012-04-18 @ 23:31:16
Postat av: ♥ Jenny ♥

Marika:



Ja dom säger ju tiderna på första 500 och första tusen meter så han visste allt hur fort det gick. Men när hästen för en gång skull sprang bra så lät han henne springa =) avstängningen är inte så farlig, får sätta upp en annan kusk nästa gång istället =)

2012-04-18 @ 23:43:51
URL: http://caspadia.blogg.se/
Postat av: Marika

Ja ha dom gör det. Ja det förstår jag :-) Jätte kul att hon skötte sig :-) Fina bilderna var du la upp nu:-)

2012-04-18 @ 23:54:40
Postat av: ♥ Jenny ♥

Jaa dom är så fina =)

2012-04-19 @ 00:00:03
URL: http://caspadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0