Blackie

Fick en kommentar angående Blackie.

Hon går i hagen just nu bara... Det är ingen som lagt ner nån tid på henne i sommar nästan. Jag hade tänkt börja rida henne och kanske ta in henne på banan och prova rida där men nu har hon gått utan skor ett tag och jag orkar inte sätta på skor på henne för jag har fullt upp med mina egna hästar och deras skor.

Så hon har inte blivit körd nåt mer. Anledningen till det var väl egentligen att det inte gick att komma förbi campingen med henne för hon är ju såå himla rädd och vi ville inte att hon skulle flyga runt där på campingen och kanske repa nåns bil eller nåt... Och man tar sig inte så långt om man inte kan gå förbi där.
Så mamma och Johan bestämde att lägga ner köringen med henne tills det lugnat sig med turister.

Men mamma ska fundera på vad hon ska göra med Blackie nu för det är ingen idé att ha henne gåendes bara och kosta pengar. Så om nån vill ha ett fölsto eller sällskap så hör av er!

Vore kul om nån superduktig kunde ta sej an henne =)

Hon är ju snäll. Men rädd, osäker, nervös.... Men inte dum så. Hon står och gosar med Izabella som är 3½ år och hon har aldrig gjort nåt dumt så sett...
Snäll att sko och snäll att lasta och åka transport med!


Bilder på Blackie! Eller Black Hot Mama som hon heter. Hon är 6 år. Efter Elway.



Kommentarer
Postat av: marika

Blackie är verkligen jätte fin, synd att jag bor på andra sidan landet typ (?) Annars hade jag kunnat hjälpa dig =)

2011-09-11 @ 18:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0