Hemma....

Usch vilken dag.

Klockan ringde 7 som vanligt men vi blev väckta 6.30 av Sebastian så då va vi redan vakna.
Jag ansvarade för att barnen fick sin mat, och Johan och mamma tog ut hästar.
Sen åt vi lite och så gick vi ut allihopa. Johan selade på och körde sin nya häst. Jättelugn och snäll, kan inte tro att hon nyss är inkörd och inte haft vagn så många gånger.
Rätt kul då att vi har en 6 åring som körs med check och slagrem hemma och är körd massvis med gånger och så kommer en tvååring och körs utan slagrem och allting. Kan ju undra va som finns i huvudet på 6åringen egentligen....



Sen gick vi in och fixade så Sebastian fick mat och så åt vi själva.


Jag drog ut med Frilla (som ni ser i inlägget under) och red.


Sen när jag kom hem var det stress för vi skulle iväg till Årjäng. Tog med transporten in. Johan jobbade 16-19.15 och under tiden så tvättade jag 4 maskiner tror jag, samt packade lite och bärde ut massa saker i transporten. Tog hand om en grinig Sebastian. När Johan kom hem så bar vi ut skötbordet, Sebastians säng och våran säng.
Åkte och hämtade stolpar vi beställt, tankade, handlade på ica, sen äntligen kunde vi åka hem.

Så nu har vi nyss kommit hem. Transporten är full i grejer som vi ska ta ut imorn. Tvätten har jag hängt på tork i hela huset för allt hann inte torka. Sebastian sover... Izabella med...


Nu kanske man kan få lite lugn och ro för imorn är det stress och tjafs igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0