Funderingar

Sitter och funderar lite. Detta med ensam hemma med barn och 5 hästar (snart) som ska tränas. Hur löser man detta?
Jooo..... Lösningen kommer här:





Tänk såhär då. Jag är ofta ensam hemma med Sebastian och Izabella när Johan jobbar. Jag tar mig inte ut att träna nån häst, förutom när mamma är barnvakt. Men har man 5 hästar så måste man nästan ut varje dag och träna. Tänk om ja hade en sån här. Jag behöver ingen barnvakt då. Sebastian kan sitta i vagnen och titta på, precis som när jag mockar. Jag kan motionera alla 5 hästar när Johan jobbar.
Det blir lättare när Sebastian kan börja dagis, då blir jag ju ensam hemma. När jag inte jobbar själv då.


Det fränaste och bästa hade varit en horse trainer water med vatten i. Jävla bra träning. Men samtidigt tittar jag ut mot sjön vi har bredvid huset. Neej. Känns onödigt med en sån. Hela somrarna och vår kan vi träna i vatten. Simträna också. Så det är faktiskt en bra träningsmöjlighet här hos oss. Jag och Frilla simmade ju i somras.


Nu ska jag ta mej en funderare och titta närmare på priser m.m.
En sån här hade verkligen underlättat. Men nu säger jag inte att hästarna ENDAST ska träna i denna för det ska dom absolut inte. Men det är väldigt bra när jag är själv hemma med barnen, eller när man har mycket att göra. Sätt en häst i horse trainern medans man mockar.  Kanonbra!


Vad tycker ni??

Mer info om denna, klicka här.

Kommentarer
Postat av: Petra

Skitbra! Speciellt som när vi morsor förväntas vara extra effektiva :P Det är ju många som motionerar sina hundar på löpband, så varför inte en häst? Hade jag haft ekonomin för en horse trainer och tight med att komma loss så skulle jag inte tveka ;)

Kör hårt! =)

2011-11-18 @ 08:37:59
URL: http://skrutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0