Engsättras

Idag vasr jag ute och tränade Engsättra. Lyckades få i bomull i öra på henne. Första gången jag fick i det. Det tyckte hon inte om. Jävligt irriterad hela tiden.

När jag släppte loss henne och hade satt mej i och börja kört så gick hon och skaka i huvudet och gick med huvudet på sned. När vi kom till nedförbacken som går ner till vägen så började hon slå som fan. Hon slog och hoppade och skuttade och va helt galen. Minns inte hur många gånger hon slog men jag trodde alridg vi skulle komma därifrån. Inget jag gjorde hjälpte. Som tur är så hade jag slagrem! Som jag precis innan vi gick ut drog åt ett hål till.
Till slut lugnade hon ner sej men då vägra hon gå. Fick mana på henne och driva henne framåt och till slut gick hon iväg. Började trava med henne direkt för hon va bara irriterad när hon skrittade.
Vi körde 6 km, det gick bra hon va jättefin verkligen. Slog några gånger till i samband med vändningar. Hon har lite svårt för att vända med vagnen.

Men det var aldrig nån fara så för vi hade ju slagrem och jag hade tag i henne hela tiden och satt stabilt i vagnen.

Vet inte varför hon gjorde detta men kan va nån av dessa anledningar:

- Har börjat gett henne Hippo Champ med extra energi.

- Hon va förbannad för bomullen i öronen. Eftersom hon skaka i huvudet hela tiden och surade.

Jaja skit samma, detta är inget som hindrar eller stoppar oss, allt fortsätter som vanligt. Nästa gång får det bli hättan igen. Lilla busfröet <3


Det har inte hänt så mycket mer idag faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0