Blackie

Stackars hästen blev skrämd igår.

Allt började bra. Snäll och lugn att sela på och hoppade bara lite när vi släppte lös henne.
Jag tog med Ricka ut och red på henne för Blackie tycker om sällskap.
När vi bara hade kommit en liten bit på vägen så mötte vi en traktor som höll på med några jäla små träd efter vägen och han kunde inte tänka sig att stänga av och han slutade inte köra med kranen fören vi var bredvid på väg förbi. Ricka var lugn men sen såg jag att Blackie kom flygande ut i skogen och stegra sig och försökte slita sig från Johan. Gubbjävel i traktorn satt och glodde bara och kunde inte stänga av!
Det gick så långt att Blackie backade in vagnen i traktorn sen stegra hon sig och sen ramla hon omkull på grusvägen. Inte ens då stängde han av traktorn utan han bara glodde!
Först när både jag och Johan skrek åt honom att stänga av så gjorde han det. Idiot.

Blackie lugnade sig till slut men checken hade lossnat och spännet till slagremmen va av och selen hade vridit sig ganska snett så slagremmen satt över ryggen. Det va bara tur att hon inte fick för sig att slå då....
Trodde aldrig hon skulle gå hem lugnt men det gjorde hon.

Tur att Johan klarade hålla hästen så pass bra och att han inte åkte ur vagnen för då hade vi haft större problem. Men hästens psyke blir ju inte bättre när sånt här händer.
 
Senare när jag, mamma och Elinor va ute och red så mötte vi traktorn igen. Och inte fan kunde han stänga av nu heller. Mamma va tvungen att gå av Caspadia och knacka på dörren till traktorn och be han stänga av.
Sen frågade hon om det som hände förut.

Då påstod gubben att vi inte skulle träna häst när han va ute med traktorn och att vi skulle vända och gå hem igen när vi såg han. Precis som om han ägde vägen!
Och att vi inte skulle gå ut med häster vi "inte kunde tygla". Jag va förbannad och skrek åt han flera gånger att om han bara kan visa lite hänsyn och stänga av traktorn så vi kan gå förbi så har vi inga problem med att tygla våra hästar! Fy fan va förbannad jag va. Till slut orkade inte gubben höra på oss så han stängde dörren bara.


Är det så svårt att visa lite hänsyn när man ser att en häst blir rädd?


Hästen fick ju såklart lite sår här och där och selen gick sönder så nu måste jag köpa nya delar.




Kan även tillägga att den här gubben körde med traktorn mot Caspadia en gång så Caspadia nästan ramla ner för en stenig slänt. Mamma satte upp handen och skrek stanna men han bara körde rakt mot dom.

Man kan ju tro att han försöker ta livet av folk den här gubben i Trankils Byggtjänst keps.
Hoppas han läser detta. Skäms gubbe!

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag hade anmält honom direkt.....

2011-06-05 @ 10:28:14
Postat av: ♥ Jenny ♥

Borde fan göra det.... Blir så jävla irriterad på såna människor...

2011-06-05 @ 10:31:07
URL: http://caspadia.blogg.se/
Postat av: Marika

Usch så hemskt! Vilka jävla idioter det finns!!!

Kokar inom mig!

2011-06-05 @ 13:58:20
Postat av: Petra

Han borde skämmas ja idioten!! Snacka om att sakna vett gubbfan! Hoppas att såren läker bra och att hon inte har kvar minnesbilden efter traktorn.. Stackarn..

2011-06-05 @ 21:25:33
URL: http://skrutta.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥

Jaaa det va inte kul. Men idag när jag kom med Ricka så stängde han faktiskt av! Man blir förvånad...

2011-06-06 @ 18:01:42
URL: http://caspadia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0