Dagens träning

Får bli ett hästinlägg här också.
Medans Izabella firade sin födelsedag hos sin farmor & farfar så var jag och Johan iväg och tog ut kallbloden på en träningstur. Men det var inte det lättaste. Linde Ricka var det inga problem med som vanligt, henne är det bara ta ut ur hagen och sela på, så stack Johan ut och körde henne. Men den andre dumme fan. Frilla.
Fy va sur jag var på henne. Hon var helt omöjlig att få tag på! Lockade med kraftfoder. Öppnade hagen och försökte jaga ut henne ur hagen. Det gick inte. Ingenting gick. Jag var så sur på henne. Hon bara sprang runt och fjantade sig.
Men slippa undan träningen skulle hon inte få. Så jag jagade runt henne i hagen istället så hon fick springa. Full trav ibland och full galopp ibland. Så höll vi på hela tiden Johan var ute med Ricka.
Men tillslut så tyckte inte Frilla att detta va roligt längre så hon ställde sig snällt och bara tittade på mig. Så då var det bara gå fram och ta henne och börja sela på. Då var hon jättesnäll helt plötsligt Körde intervaller med henne idag. Hon va fin faktiskt. Lite fjantig ibland och fuskade med travet men då ökade jag farten med henne så travade hon fint sen =)

Dumma häst! Men vi blev vänner till slut! =)



Och här på sista bilden så hade Frilla gett upp =)

Kommentarer
Postat av: Morran

Hahaha! Lik pappa kanske i både utseende o beteende=)

2011-02-01 @ 18:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0