snart kvällen

Nu har ja ungen i badet. Försöka få henne lite ren efter skogsturen förut. Vi va å plocka några kantareller te middan :)

Har lite kvar att göra innan jag kan ta kvällen. Diska, läxor, hästarna ska ha mat och täcken på sej för inatt får dom faktiskt va ute. Sen ska jag baka en kladdkaka och se om jag lyckas denna gången.

Och vänta på min älskling som jag hoppas kommer hem idag :)


Va ute på en ridtur med Linde Ricka förut. Red i skogen. Hittade massa kantereller som ja va tvungen att stoppa i fickorna sen när jag hoppa upp på Ricka så blev dom såklart halvmosade. Sen hitta ja mer kantareller så ja hoppa av hästen igen och sen gick jag breve henne en bit i skogen å letade. Sen när fickorna va fulla red vi hem.
Gud va pigg hon va då! Travade som fan å jag fick stå å dra hela vägen hem. Fint travar hon nu också.

Åh nu är det en j-vla fluga runt mig ja tror jag blir galen.

Förut när jag va ute och släppte ut mammas hästar ur hagen så va det säkert 1000000000000000 miljorner knott runt oss. Fy fan va dom bet, vi sprang som idioter.

Nej nu ska jag diska. Har skjutit på den här disken nu sen i förrgår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0