Ridning

Igår va jag i Lennartsfors och tog hand om mina hästar lite.
Linde Ricka fick komma ut först. Började med en tur i skogen, och tjockisen va jättepigg och ville knappt skritta. Och när hon väl fick trava så rusa hon framåt å va allmänt jobbig. Sen har hon så kort hals också så tyglarna blir så långa... Och så snubblar hon å håller på.
Så ja tänkte försöka få lite ordning på henne så jag tog henne till en åker och red runt lite. Travade runt på stora volter å vände upp å stannade å försökte få henne att stå still tills jag sa att hon fick gå igen osv... I början va hon stönig å så fort vi vände hemåt så satte hon världens fart å börja krångla. Men efter ett tag så travade hon runt så fint i lugn trav å på ganska långa tyglar. Då blev hon jättelydig å lyssnade bra på kommando. Duktig häst.

Sen när ja kom hem med henne så stod Frilla i hagen å såg ledsen ut. Så jag tog ut henne på en liten skritttur i skogen. Det tyckte hon om. Hon är roligare att rida än Ricka. Hon va så positiv å traskade på i jämnt tempo å inte snubblar hon nånting heller.  Härligt att sitta på Frillas rygg igen <3

Gamla bilder:

Jag och Linde R



Jag och Frilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0