Katastrofövning

Idag var vi ju på katastrofövning i Karlstad med klassen. Åkte 05.45 imorse. När vi kom fram var det rätt in i sminkningen. Jag hade ganska lätt sminkning. Blek, rodnad i pannan och blod på händerna. Vissa hade ju öppna sår i ansiktet och sånt! Kletigt med blodet iaf kan jag lova. Så fick vi inte ha vantar heller när vi hade blod på händerna.

Övning 1: Larmet gick kl 9.00.
Satt i krockad personbil med Linda och Irén.  Blev uttagen med bår. Hade nackkrage. Dom klippte loss taket och sånt före.

Kallt om händer och föttter! Gick ganska snabbt ändå. När vi va räddade fick vi gå in och få oss kaffe.

Sen var det mat och kl 13 gick nästa larm.

Övning 2: Det var hemskt tyckte jag för bilen var så liten och trång. Fick bara plats med en fot på golvet, den andra fick jag hålla upp för bilen va så intryckt. Sen så stängde dom dörren å låste bilen. Men då fick jag lite panik och vevade ner rutan och pratade lite med läraren och så för jag tyckte det kändes obehagligt.
När räddningstjänsten kom så skulle dom ha på mej nackkrage men jag kände mej intryckt och fastklämd och fick lite panik även då. Hade bara kragen löst och satt och försökte tänka på annat.
Men dom slog in rutan fram så vi fick den över oss sen tog dom loss taket och till slut fick jag komma ur bilen!


Usch jag hoppas man slipper vara med om nånting sånt på riktigt någon gång!
Fick lite små sår på händerna efter allt glas man satt på och fick över sig.

Men dom va duktiga allihop tycker jag.


Bilder:




Kommentarer
Postat av: Tony Ryman (Fotograf Heavens.se)

Uhhh shit va äckligt det såg ut, såg ju verkligt ut

2010-11-24 @ 18:51:02
URL: http://lifeofheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0